Atlas kwiatów wiosennych

Atlas kwiatów wiosennych

Witajcie!

Przybyła do nas Wiosna. Jej znaki nieśmiało pojawiały się już wcześniej, ale dopiero teraz w pełni zaczyna okazywać swoje piękno. Wczesnowiosenne kwiaty przyozdabiają trawniki szukając promieni słońca spod śniegowych zasp. Czy umiecie wymienić ich nazwy?

Jeśli jeszcze mylicie się nazywając poszczególne kwiaty wiosenne, poniżej znajdziecie kilka pomocnych wskazówek, jak sobie z tym poradzić. Postępujcie zgodnie z kolejnością.

  1. Włącz przeglądarkę internetową i na stronie YouTube znajdź filmik zatytułowany Zwiastuny wiosny – rozpoznajemy wiosenne kwiaty/ Wiosna – Antonio Vivaldi – lekcja dla dzieci pod adresem https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg Jest to filmik, na którym pojawią się kwiaty wiosenne – jeśli ich nazwy będą zbyt szybko znikać z ekranu użyj „spacji” (ten długi klawisz na dole klawiatury) lub „myszki”, żeby na moment zatrzymać i uruchomić odtwarzanie. Imiona kwiatów pojawią się jeszcze, więc nie przejmuj się, jeśli nie zapamiętasz ich wszystkich.
  2. Zwróć uwagę na utwór towarzyszący nagraniu – jest to Wiosna z cyklu koncertów smyczkowych Cztery pory roku. Nazwisko kompozytora, który stworzył ten utwór brzmi Antonio Vivaldi. Wiosna jest jednym z czterech koncertów tego cyklu. Czy domyślasz się, jak brzmią pozostałe trzy nazwy z cyklu Cztery pory roku?
    • Koncert, to słowo oznaczające zarówno występ publiczny, jak i nazwa rodzaju utworu muzycznego najczęściej spotykanego w muzyce klasycznej.
    • Koncert, to utwór składający się z kilku części. Każdy z czterech koncertów tego cyklu składa się z 3 części? Ile części musiał napisać Vivaldi w Czterech porach roku?
    • Cztery pory roku jest cyklem napisanym z myślą o instrumentach smyczkowych. Są to wszystkie instrumenty posiadające struny, na których gra się z użyciem smyczka. Będą wśród nich skrzypce, wiolonczela i kontrabas, ale nie znajdą się w tej grupie np. gitara, bas lub ukulele.
    • Utwór towarzyszący filmikowi jest tylko fragmentem jednej z części. Jeśli masz ochotę, to zapraszam do wysłuchania całego koncertu Wiosna np. na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI W czasie słuchania zwróć uwagę na momenty, w których muzyka całkiem zanika i pojawia się dopiero po chwili – są to przerwy pomiędzy kolejnymi częściami koncertu. Gdyby udało ci się kiedyś uczestniczyć w koncercie muzyki klasycznej, pamiętaj o złotej zasadzie – nie klaskać pomiędzy częściami Koncertu (w sensie – jednego utworu), tylko dopiero pod sam koniec 🙂
  3. …wracajmy do naszych kwiatków… Filmik, na którym pojawiły się wybrane wczesnowiosenne kwiaty zawiera zdjęcia znajdujące się również w dokumencie na stronie https://dzieciakiwdomu.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosenne-kwiaty.pdf Przyjrzyj się im dokładnie i przeczytaj nazwy – jak widzisz są one podane w dwóch językach; polskim i angielskim. Teraz już wiesz, jak się nazywają kwiaty obecne na filmiku. Czy udało ci się zauważyć, co w nim nie pasuje? Wymień wszystkie rzeczy nieobecne w dokumencie, które pojawiły się w filmiku, choć nie są kwiatami.
  4. Teraz możesz samodzielnie wykonać swój własny atlas kwiatów wczesnowiosennych. Pomogą ci w tym kolorowanki dołączone do dzisiejszej lekcji. Poproś o wydrukowanie obrazków i postaraj się dokładnie uzupełnić kolory. Gdy skończysz, przygotuj dwie kolorowe kartki i stwórz z nich okładki dla swojego atlasu. Pamiętaj, że przednia strona musi zawierać tytuł „Atlas kwiatów wiosennych”. Teraz tylko wystarczy złożyć wszystko po kolei razem, zrobić dwie dziurki z lewej strony kartek i związać je wstążką lub sznurkiem. Gotowy atlas możesz wykorzystać, np. podczas zabawy w ogrodzie.

Świetna robota! „Atlas kwiatów wiosennych” będzie pięknie wyglądał na twojej półce. Możesz go również zabrać na wiosenny spacer. Najważniejsze jednak, że już teraz zawsze poradzisz sobie z nazwaniem roślin, które się w nim znalazły.

Kolorowanki

NM

Comments are closed.
Zwiększ czcionkę